גפני: לא אכנס את ועדת הכספים לדון מחדש במס דירה שלישית

היועץ המשפטי לכנסת כותב כי חוק דירה שלישית כולל עשרות סעיפים, ולא הוצג לחברי ועדת הכספים כדי שיוכלו לדון בו. "גם בשבוע האחרון, כשהחלה ועדת הכספים להתכנס לקראת סיום הטיפול בהצעת חוק ההסדרים וקיום ההצבעות, המשיך משרד האוצר לעמוד בסרובו להביא בפני הוועדה נוסח מעודכן של הפרק האמור"
איתי גדסי 3 Comment on גפני: לא אכנס את ועדת הכספים לדון מחדש במס דירה שלישית

"הנושא היה ידוע זמן רב מראש, הוועדה קיימה דיון עקרוני בנושא והעמדות הובעו בעניין. דיברתי בעניין באריכות עם שר האוצר והוא עמד בתוקף על-כך שהחוק יידון ויאושר. היה כאן דיון של ממש לאורך שעות ואף הוכנסו בחוק שינויים משמעותיים ע"י ועדת הכספים"

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
היועץ המשפטי לכנסת כותב כי חוק דירה שלישית כולל עשרות סעיפים, ולא הוצג לחברי ועדת הכספים כדי שיוכלו לדון בו. "גם בשבוע האחרון, כשהחלה ועדת הכספים להתכנס לקראת סיום הטיפול בהצעת חוק ההסדרים וקיום ההצבעות, המשיך משרד האוצר לעמוד בסרובו להביא בפני הוועדה נוסח מעודכן של הפרק האמור"
16:40
30.04.24
איתי גדסי No Comments on סמוטריץ תוקף בחריפות: "השלכות העסקה יהיו הרות אסון"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הודיע כי אין בכוונתו לחדש את הדיון במס ריבוי דירות (על הדירה השלישית ומעלה).

לדבריו: "אני לא אחדש את הדיון בחוק מיסוי דירה שלישית ואם יו"ר הכנסת מעוניין בפתיחת הדיון מחדש, שיימצא מישהו שינהל את הישיבה במקומי".

גפני הוסיף: "הנושא היה ידוע זמן רב מראש, הוועדה קיימה דיון עקרוני בנושא והעמדות הובעו בעניין. דיברתי בעניין באריכות עם שר האוצר והוא עמד בתוקף על-כך שהחוק יידון ויאושר. היה כאן דיון של ממש לאורך שעות ואף הוכנסו בחוק שינויים משמעותיים ע"י ועדת הכספים.

אולי ההליך לא היה הכי ראוי, אבל איפה היה היועץ המשפטי לכנסת ביום חמישי בלילה? מדוע הוא שלח אליי את המכתב עם חוות הדעת שלו רק במוצאי שת, יותר מיממה אחרי שהחוק אושר בוועדה. אם היו באים אליי היועץ המשפטי או יו"ר הכנסת ביום חמישי ואומרים לי אל תקיים את הדיון, לא הייתי מקיים אותו. עתה משהדיון התקיים ובאריכות עם שינויים שהוכנסו לתוכו והחוק אושר אין על מה לקיים דיון מחודש. אני חוזר על-כך שאם יחליט יו"ר הכנסת שבכל-זאת יש לקיים את הדיון מחדש, אזי הוא יצטרך למצוא מישהו שימלא את מקומי".

מוקדם יותר דיווחנו כי היועץ המשפטי לכנסת איל ינון פנה הבוקר במכתב  לגפני, והביע את עמדתו כי בהליך חקיקתו של חוק דירה שלישית בוועדת הכספים עולה כדי אי תקינות חמורה של הליך החקיקה היורדת לשורשו של ההליך.

היועץ המשפטי לכנסת כותב כי חוק דירה שלישית כולל עשרות סעיפים, ולא הוצג לחברי ועדת הכספים כדי שיוכלו לדון בו. "גם בשבוע האחרון, כשהחלה ועדת הכספים להתכנס לקראת סיום הטיפול בהצעת חוק ההסדרים וקיום ההצבעות, המשיך משרד האוצר לעמוד בסרובו להביא בפני הוועדה נוסח מעודכן של הפרק האמור".

ינון מציין כי "היועצת המשפטית של הוועדה חזרה והדגישה בפני אנשי האוצר כי גם לאחר העברת הנוסח יש לכל הפחות לאפשר לחברי הכנסת מספר שעות לשם עיון בו והכנת הסתייגויות.

רק בשעות הערב של יום חמישי העביר משרד האוצר נוסח מעודכן של הפרק כולו ליועצת המשפטית של הוועדה ולחברי הוועדה. "יודגש כי מדובר בהסדר מיסוי ארוך ומורכב, הכולל גם סנקציות פליליות, וכי בעת שהועבר נוסח זה הן חברי הוועדה והן היועצת המשפטית היו בדיונים אינטנסיביים והצבעות בוועדה, ולכן מטבע הדברים לא יכלו להתפנות לקריאה ולימוד של ההסדר החדש"



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    כחלון אל תכנע לך על הראש של כולם בעד ההומלסים

  2. 2

    לפני חודש גפני אמר שאין סיכוי שהחוק יעבור ואמר על החוק דברים מאוד מאוד קשים אבל כנראה שאחרי האיומים של כחלון הוא התקפל. ישנם שרים שמצביעים נגד מה שהם מאמינים

  3. 1

    אם החרדים היו באופוזיציה החוק המושחת הזה לא היה עובר